27 stycznia 2011

Akcja „Nie daj się alergii” zmienia świadomość alergików i ich rodzin.

Akcja „Nie daj się alergii” zmienia świadomość alergików i ich rodzin.

Autorem artykułu jest e-inkubator.pl



Alergia zatacza corasz szersze kręgi, mówi się, że jest chorobą cywilizacyjną. Dziennikarze, lekarze oraz sami alergicy rozpoczęli akcję "Nie daj się alergii", która za zadanie ma upowszechnić wiedzę na temat leczenia alergii. Partnerami akcji jest videoportal JaAlergik.pl oraz marka Powermed Inteligentne Urządzenia Domowe.

Aż 40 % mieszkańców Polski cierpi na różne postacie alergii. Niemal 9 mln ma alergiczny katar, a już przeszło 5,5 mln objawy astmy. Najbardziej zagrożeni alergiami są mieszkańcy dużych miast oraz osoby przesadnie kochające czystość. Niestety większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że są alergikami i nie podejmuje leczenia. Alarmujące dane dotyczące liczby chorych na alergię ujawnił ogólnopolski projekt badawczy "Epidemiologia Chorób Alergicznych w Polsce" (ECAP) prowadzony przez Zakład Profilaktyki Zagrożeń Środowiskowych i Alergologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W zeszłym roku opublikowano raport. Okazał się szokujący. Ponad 40% poddanych badaniu osób zadeklarowało, iż cierpi na którąś z postaci alergii, np. nieżyt nosa czy zmiany skórne. Co czwarta osoba z alergią wymagała natychmiastowej interwencji lekarza.

Jak można pomóc alergikom?

Większa wiedza na temat alergii znacznie ułatwi pracę lekarzy i w wielu przypadkach zapobiegnie rozwojowi choroby. Zupełnie inaczej przebiega rozmowa z pacjentem, który orientuje się w temacie alergii. Sprawny wywiad z alergikiem to oszczędność czasu. Chory wie, co powinien powiedzieć lekarzowi i o co go zapytać. Upowszechnianiem wiedzy na temat alergii w ramach akcji „Nie daj się alergii" zajęła się redakcja videoportalu www.JaAlergik.pl, która do współpracy w edukowaniu społeczeństwa pozyskała ponad 90 innych portali tematycznych i regionalnych. W ramach akcji dziennikarze dzięki stałemu kontaktowi z alergikami, lekarzami i wytwórcami produktów dla alergików opracowali szereg artykułów a temat różnorodnych aspektów zapobiegania i leczenia alergii oraz łagodzenia jej skutków. Wszystkie media chętne do publikacji artykułów otrzymują je nieodpłatnie. Finansowanie akcji zapewniają partnerzy, głównie firmy działające w zakresie profilaktyki i walki ze skutkami alergii. Artykuły nie zawierają jednak żadnych treści handlowych ani reklamowych.

Nie tylko artykuły.

Partnerzy akcji wspierają edukację na wielu płaszczyznach. Oprócz udostępniania różnorodnej wiedzy i własnych sugestii dotyczących edukacji alergików partnerzy fundują cenne nagrody w konkursach praktycznych dla alergików i osób opiekujących się alergikami. Największy odzew miał konkurs na przepis do książki kucharskiej dla alergików pokarmowych oraz konkurs na porady na forum dla alergików.

Jednym z partnerów akcji jest spółka Eko-Live, która została uznana za wzór postępowania w temacie edukacji o alergii. Podczas prezentacji urządzeń marki Powermed przedstawiciele firmy zainteresowanym osobom przekazują szerokie informacje na temat ochrony przed alergią, zagrożenia astmą oraz prezentują wiedzę na temat roztoczy i domowych sposobów walki z nimi. Dzięki głębokiej analizie potrzeb alergików Powermed stał się liderem na rynku Polski w zakresie dystrybucji domowych urządzeń dla alergików, a urządzenie Powermed Gold Edition wprowadzone wiosną 2010 roku jako kontynuacja znanej „zielonej linii" stało się w tym roku rynkowym hitem i zbiera doskonałe opinie od użytkowników Powermed. Urządzenie, które do tej pory spełniało już kilkanaście funkcji przydatnych w domu alergika zostało rozbudowane i wzbogacone w nowe możliwości uznane przez użytkowników za nowatorskie i bezkonkurencyjne. Firmie Eko-Live za realizację jej strategii stałego podnoszenia jakości obsługi klientów i działalności handlowej również w tym roku przyznano Złoty Certyfikat Rzetelności 2010 w programie Rzetelna Firma, który prowadzony jest m.inn. pod nadzorem Ministra Gospodarki.

Dzięki akcji „Nie daj się alergii" w sieci internetowej, w zasobach regionalnych portali oraz serwisach o tematyce dotyczącej zdrowia, wychowania dzieci, sprawach kobiet oraz pomocy społecznej pojawiły się setki artykułów dotyczących zapobiegania i leczenia alergii oraz poprawy standardu życia alergików. Czy to uchroni alergików przed astmą i pomoże w organizacji codziennego życia osób z tą cywilizacyjną dolegliwością? Mamy nadzieję!

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz