06 lutego 2012

Jak zapobiegać bezsenności?

Jak zapobiegać bezsenności?

Autorem artykułu jest Marek Deroń



Człowiek potrzebuje snu. Ma on dla ludzkiego organizmu zbawienne działanie regeneracyjne, które pozwala aktywnie funkcjonować w ciągu dnia. Co więc robić, by nie mieć problemów z zasypianiem?

Nie szalej wieczorem

Na dwie godziny przed pójściem spać znajdź sobie spokojnie zajęcie. Nie ćwicz i unikaj słuchania energicznej muzyki.

Kojarz łóżko tylko ze snem

Postaraj się, aby łóżko służyło tylko do spania. Nie jedz w nim, nie oglądaj telewizji, nie czytaj książek. Spraw, by łóżko kojarzyło ci się jednoznacznie z odpoczynkiem.

Nie objadaj się na wieczór

Ostatni posiłek zjedz dwie godziny przed pójściem spać. W dzisiejszych czasach ludzie mają w nawyku obżeranie się na dobranoc. Kiedy żołądek jest pełny, organizm zajmuje się trawieniem, a nie odpoczynkiem, co powoduje bezsenność.

Ogranicz spożycie kawy

O ile jeden kubek kawy może mieć zbawienny wpływ na jakość funkcjonowania w ciągu dnia, to każdy kolejny może spowodować bezsenność. Pij kawę tylko wtedy, kiedy musisz. W innych przypadkach zastępuj ją krótką, 15-minutową drzemką.

Unikaj alkoholu

Alkohol burzy wewnętrzną regulację organizmu, przez co nie wie on, kiedy powinien znaleźć się w fazie snu, a kiedy w fazie czuwania.

Zadbaj o temperaturę

Temperatura w sypialni powinna wynosić ok. 16-18 stopni. Wyższa lub niższa przeszkadza w wejściu w stan odpoczynku.

Bądź stały

Nie w uczuciach, lecz w czasie. ;-) Postaraj się wstawać zawsze o tej samej porze, a kładź się dopiero wtedy, gdy jesteś zmęczony.

Zadbaj o zmęczenie

Chodzi tu o zmęczenie nie tylko fizyczne, ale i psychiczne. Codziennie wykonuj ćwiczenia aerobowe (bieganie, jazda na rowerze, ćwiczenia z wykorzystaniem skakanki).

Zadbaj też o zmęczenie psychiczne - rozwiąż krzyżówkę, udzielaj się towarzysko, realizuj swoje cele. Spraw, by ten dzień by inny niż wszystkie inne - wybierz się inną drogą do pracy, zjedz coś egzotycznego, włącz muzykę, której normalnie nie słuchasz, poznaj nowe osoby.

---

Uważasz, że potrzebujesz dodatkowej pomocy? Zapisz się na kurs i zapomnij, że kiedykolwiek cierpiałeś na bezsenność!


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

9 komentarzy:

  1. Cześć!
    Bardzo fajny blog. Ten artykuł na prawdę pouczającym, jednak niektóre wskazówki trudno wykonać :) np. ta z alkoholem :p

    Odwiedź mojego bloga!
    http://blog.lekeo.info

    OdpowiedzUsuń
  2. A! No i to kojarzenie łóżka tylko ze snem....:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko fajnie, jednak ja uważam, że prawdziwą przyczyną bezsenności są problemy psychiczne. Wizyta u pychologa może sporo wyjaśnić.

    OdpowiedzUsuń
  4. zgadzam się, że jak ktoś ma probemy z bezsennością, to powinien zadbać o zmęczenie. Wśród moich znajomych często widzę, że to właśnie mogłoby im pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobre rady, trochę mi pomogły, mam niestety spore problemy ze snem... o kilku rzeczach nie wiedzialem i postanowiłem spróbować je wykorzystać. Wprowadziłem w życie i jest lepiej. Nie jest jeszcze jakoś super, ale jest lepiej. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy09:05

    Bardzo ciekawy artykuł oraz bardzo ciekawe porady. Sama miałam problemy z snem, gdyż bardzo dużo czasu spędzam przed komputerem lub przy telefonie komórkowym. No, ale cóż poradzić jak taka praca, szkoda tylko że powodowało to u mnie bezsenność, bóle głowy oraz zupełnie nie umiałam się na niczym skoncentrować. Gdy byłam na targach zdrowia dowiedziałam się, że emitowany elektrosmog z m.in. komputerów i telefonów komórkowych daje właśnie takie objawy. W kupiłam na tych targach orgonit magicstones. I to była dobra decyzja odkąd go mam nie mam już kłopotów ze snem, nie mam także bólów głowy oraz łatwiej mi jest się skoncentrować. Jeśli ktoś jest ciekawy co to jest orgonit i jak wygląda to podaję linka http://www.magicstones.co. Jest to polski specjalistyczny sklep z orgonitami. Pozdrawiam. Monika.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo trafne spostrzeżenia. Chętnie skorzystam z porad.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny i bardzo wartościowy wpis.

    OdpowiedzUsuń